نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3922
-
الف
+

روایت سیاوش حقیقی از داستان دردناک فلم «سگ ها دیشب نخوابیدند»

«سیاوش حقیقی» در خصوص موضوع و داستان فلم «سگ ها دیشب نخوابیدند» و دلایل همکاری مجدد خود با «رامین رسولی» صحبت کرد.

«سیاوش حقیقی» تهیه کننده فلم سینمایی «سگ ها دیشب نخوابیدند» محصول مشترک ایران و افغانستان، گفت: این فلم اثری ضد جنگ با موضوع افغانستان و رنجی که مردم آن کشور در سه مقطع سخت و تاریکی کشیده اند، می باشد.

این تهیه کننده ایرانی در مورد دلیل همکاری مجدد خود با «رامین رسولی» سینماگر افغانستانی ساکن هالند، به موج گفت: سینمای افغانستان چند هنرمند شاخص دارد که اخیرا «برادران محمودی» به آن جمع اضافه شده اند اما من علاقمندی شخصی و خاصی به «رامین رسولی» دارم.

«حقیقی» با بیان اینکه فلمنامه «سگ ها دیشب نخوابیدند» دارای داستان خوب و ساده ای است ، درباره دلیل همکاری خود با «رامین رسولی» گفت : ما نیز در جنگ با عراق آسیب دیده ایم و هنوز هم به نوعی درگیر جنگ هستیم. این موضوع برای اینکه درد و آلام مردم کشور افغانستان را درک کنم، کافی است.

تهیه کننده فلم سینمایی «سگ ها دیشب نخوابیدند» درباره داستان این اثر گفت : این فلم وارد مقوله سیاسی نمی شود و به نمایش و تحلیل بازی قدرت نمی پردازد بلکه در همان بخش اجتماعی خود پیش می رود؛ گرچه به عنوان مثال سکانسی دارد که در آن می بینیم، سرباز امریکایی از دخترک افغانستانی می پرسد آیا تو تا به حال آدم کشته ای؟ دختر هم که اسیر آنها است سکوت می کند. سرباز آمریکایی می گوید همه شما در اسارت همین رفتار را دارید و اشک می ریزید اما سپس ادامه می دهد: به ما گفته بودند که به روستایی می روید که همه آن ها تروریست هستند. وقتی من و همکارانم وارد آنجا شدیم، کسی را ندیدیم؛ اما احساس کردیم که  فردی در تاریکی به سمت ما نشانه رفته، بنابراین بدون تردید، شلیک کرده و همه را کشتیم. پس از آنکه به بازرسی اجساد پرداختیم، متوجه شدیم تروریستی در کار نیست و ما یک خانواده را کشته ایم تنها به این دلیل که یک دختر بچه چوب دستی اش را به سمت ما گرفته بود و ...

«سیاوش حقیقی» در خصوص نمایش جهانی این فلم گفت: ما برای نشر جهانی آن از همین ابتدا برنامه هایی داریم و با مقتضیات امکان اکران بین المللی، اقدام به تولید آن خواهیم کرد. 

گفتنی است که «سیاوش حقیقی» و «رامین رسولی» کارگردان افغانستانی پیش تر در ساخت فلم «لینا» با یکدیگر همکاری داشته اند.

 

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

آغاز ساخت «سگ ها دیشب نخوابیدند» محصول مشترک ایران و افغانستان

م ح /  ح ح

نظر شما
ارسال نظر